THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Saturday, March 5, 2011

COUPLE ISLAMIC

    "Dan janganlah kamu mendekati zina,sesungguhnya zina itu satu perbuatan keji,dan satu jalan yang buruk"-al-isra' 32-
    
    Ada dua orang pasangan yang ingin mengislamickan couple mereka,pendek kata mereka hendak mnghalalkan couple mereka...Lalu kedua pasangan ini memakai pakaian mengikut syara',si lelaki memakai pakaian sehingga berkopiah manakala si wanita bertudung labuh,menutup aurat semua..Perbincangn mereka berdua selalu berkaitan tentang agama,seperti setiap hari memberikan tazkirah,mengejutkan solat subuh,qiamulail,serta saling menegur jika diantara mereka melakukan kesilapan yang Allah tidak suka...Mereka selalu keluar bersama,si lelaki berjalan di hadapan,si wanita berjalan dibelakang,apbila duduk mereka duduk berjauhan sedikit.
    Pada suatu hari,mereka keluar bersama seperti biasa,mereka makan berdua-duaan serta berbual tentang agama,tiba-tiba ada seorang mualaf datang kepada mereka,mualaf tersebut bertanya kepada mereka"adakah kamu berdua sepasang suami isteri?"...
Mereka menjawab:"tidak,tapi cara kami ini dinamakan COUPLE ISLAMIC"..
Selepas itu mualaf tersebut berkata;"izinkan saya duduk disini?"..
Selepas itu mualaf tersebut berkata;"Sebelum saya masuk islam,saya suka makan babi,kalau saya tidak makan babi saya akan masuk ward,semasa saya masuk islam,masalah utama yang saya perlu atasi adalah dari makan babi,beberapa hari saya terlantar diward disebabkan saya tidak makan babi..Lalu saya ambik inisiatif untuk menghalalkan babi tersebut,lalu saya beli babi dan saya mandikan dia sehingga suci,saya mengalunkan azan pada telinganya,saya berceramah dekat babi tersebut,lalu saya menyembelihnya mengikut cara islam.
    Selepas saya menyiapkan hidangn semua,saya menjemput seorang ustaz untuk menikmati hidangan tersebut,saya terus menceritakan kepada ustaz tersebut apa yang saya dah buat pada babi tersebut sehingga boleh makan...
 Lalu ustaz itu membalas;"babi adalah perkara yang diharamkan Allah,bagaimana usaha kita sekalipun hendak menghalalkan babi tersebut,dengan menutupinya dengan perkara halal sekalipun tetap jadi haram,jadi hidangan ini haram dimakan"...
  
    "Sesungguhnya Dia hanya mengharamkan atasmu bagi bangkai,darah,daging babi,dan daging haiwan yang disembelih selain menyebut nama Allah....."-al-baqarah 173-
   
     "Apabila saya mendengar penjelasan ustaz tersebut lalu terus meninggalkan hidangan tersebut,dan apa yang boleh saya dan anda berdua ambil dari sini ialah;
    "Matlamat yang tidak mengikut syara' tidak menghalalkan cara,apabila orang menegur kita,kita tidak boleh kata,ada aku kisah!tp kita tidak mengikut syara'..tapi kita boleh kata ada aku kisah!asalkan aku mngikut syara'(bukankah akhir zaman ini perkara halal dinampak pelik,perkara haram dianggap biasa)..
 Rasulullah pernah bersabda:Jangan sampai kamu tidak pelik melihat perkara maksiat..
Ustaz zainal asri pernah berkata;Lelaki dan perempuan tidak boleh duduk berdua-duaan meskipun untuk mengajar alquran...
Kita boleh tengok kan,syaitan mampu menggoda kita walaupun kita sedang melakukan perkara kebaikan..

2 comments:

Mutiara Islam said...

comel pulak tgok kerbau pendek sengeh..=)

PERINDU SYAHID said...

he3..selepas disyampookan...